08 March 2011

Kisah Si Orang Asli

Dua orang pemuda sedang menikmati makanan di sebuah Restoran, kerana menghadiri seminar Kebudayaan. Seorang Pemuda Bandar dan seorang wakil dari Pemuda orang Asli. Mari kita ikuti perbualan antara Pemuda Bandar dan Pemuda Orang Asli ini.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.Asli : Orang Bandar kebanyakan semuanya pengotor!
P.Bandar : Eh ! kenapa pulak?
P.Asli : Yelah,1.orang bandar suka makan ayam kg, ayam kg suka makan taik manusia, 2. orang bandar suka makan lembu, lembu suka makan rumput yang tumbuh merata-rata bercampur dengan segala macam najis dan dipijak-pijak manusia. tengok kita Orang asli, makan semua jenis yang 'terbang' sahaja. jadi, kebersihannya terjamin. Contohnya; Orang Asli suka makan monyet, monyet makan buah-buahan,Orang Asli sukamakan Tupai, Tupai makan buah-buahan, Orang Asli suka makan burung, Burung pun suka makan buah-buahan.
P.Bandar : Panas jugak rasa hati ni. Lalu berfikir macamana nak kenakan Pemuda Asli yg angkuh itu.
Lalu Pemuda Bandar pun bertanya,"Oh! orang-orang awak suka makan jenis yg 'terbang' ajelah ye..? Kalau macam tu 'HELIKOPTER' makan tak?".
P.Asli : Terbang tak?
P.Bandar : Oh terbang....
P.Asli : Makan sikit-sikit!

Moral of the story : Kalau dah bodoh jangan sombong.

sumber : WestFerdy  & relaxlu

1 comment:

Rozuan Ismail said...

haha..orang asli x kenal helikopter ke..makan yg terbang2 je..erm,keluang man pon makan la ye