21 April 2011

Nama-nama yang patot kita tahu

Selamat pagi pada yang masih belom tidur,
entah kenape sejak akhir2x nie fiyda selalu tido lambat,
http://www.cute-smiley.com
adakah sebab fiyda study??

http://www.cute-smiley.com

hahahhaha, rajinnyer fiydakan ???
hakikatnyer tengok mowie yang lebih..

Berbalik pada tajuk entri,
tadi mak fiyda kol,
mak tanya nama-nama syurga,
tibe2x fiyda terkedut sebab fiyda tak ingat,
fiyda tahu syurga firdaus jer..

disebabkan panggilan mak tue,
tibe2x fiyda rase sayu..
tak tahu nak cerita camna..
ingat nak study tapi tak study pun,
isnin nie last paper fiyda..

oklah,
nie nama2x syurga
yang fiyda rase kita semua patot tahu..


1. Firdaus
2. Syurga ‘Adn
3. Syurga Na’iim
4. Syurga Na’wa
5. Syurga Darussalaam
6. Daarul Muaqaamah
7. Al-Muqqamul Amin
8. Syurga Khuldi


tak lengkap rasenyer jika kita hanya tahu nama syurga,
kiter juga perlu mana tempatnyer kalau kite tak ke syurga kan.

Nama-nama Neraka


1. Neraka Jahannam
2. Neraka Jahiim
3. Neraka Hawiyah
4. Neraka Wail
5. Neraka Sa’iir
6. Neraka Ladhaa
7. Neraka Saqar
8. Neraka Hutomah

fiyda sedar fiyda hanya manusia biase yang selalu lupa & alpa,
fiyda harap fiyda dapat jadi yang terbaik,
bukan hanya untuk dunia tapi juga untuk akhirat,
InsyaAllah, dengan izin Allah tiada yang mustahil.

" Wahai Tuhanku, aku tak layak ke SyurgaMu, namun tak pula aku sanggup ke
nerakaMu, ampunkan dosaku, terimalah taubatku, sesungguhnya Engkaulah
Pengampun dosa2 ku. Amin Ya Rabbal'alamin " 

2 comments:

Azza Firza said...

firdaus (: sama macam dengan nama special azza sekarang (:

nurul fiyda said...

sma cam nama special fiyda jagk.. tapi jgn rsau insyallah, bukan orang yg sama :)