10 April 2011

Bufday My Ensem Boy

Assalamualaikum,
Sekejap jea masa berlalu,
dah 11 tahun rupernya umur adik kesayangan fiyda nie,


Anak mak yang bongsu,
kak ingat lagi adik melihat dunia jam 17.07 petang,
masa tu kak ngah umur 5 tahun,
kak ngah cakap mata adik pejam jer mulut mcam huruf A,
tergelak kami mase tue.

Adik mase kecik gemuk sangat,
montel & putih,
sampaikan orang cakap mak tertukar adik kat hospital, hehehe
masa adik kecik pegi mana2x mesti ade orang cuit adik,
geram sebab adik comel sangat,


gambar nie time ade merajuk.

Kali pertama adik balik umah dari hospital kak dah jatuh kasih kat adik,
masa tue kak umur 11 tahun sama cam umur adik skrg,
time tue tgah nakal ke hulu ke hilir main ngan kawan2x,
tak lekat kat umah sampai abah selalu marah,
tapi lepas ade adik semua tue dah berubah
kak duk umah jer jaga adik,
mak terkejut tengok kak camtu sebab adik2x lain kak tak macam tu,
tapi bila ngan adik kak berubah jadi kakak yg penyayang & bertgjawab,
mase tue adik manja sangat ngan kak,
mna tak kak yang mandikan adik, basuh berak, suap makan,
pagi mana2x mesti bawak adik,
sampailah kak masuk asrama masa form 1,
mase kat asrama selalu nangis ingat adik,
rindu adik sgt..


Sekarang adik dah besar,
dah 11 tahun,
Manja & degil,
kesian adik sebab mak ngan abah selalu sibuk,
tinggal adik kat umah sorang2x..
tapi adik fham mak ngan abah kuar keje.


Time adik tadika

Selamat Hari lahir adikku
Abdul Shallah Bin Abdullah
semoga panjang umur & murah rezeki,
kak doa semoga adik berjaya di dunia & ahirat,
Kak harap adik akan jadi manusia yg berguna
kepada diri adik, mak & abah, msyrkt & agama.
insyaallah, amin.


Shafiin & Shallah


Kali pertama jumpa adik shafiin tapi dah mesra mcam dah lama kenal.
Bangga rupe2xnyer die ade adik mcam orang lain jgak,
tak kisah w/pun tue adik mak lain,
terus gelarkan diri abang tiada lagi panggillan adik..


adik & abah at Langkawi


oklah tue jea,
doakan adik fiyda erk sempena bufday die..







3 comments:

mns223 said...

baru baca entri ni
Happy belated bday adik! semoga jadi anak yg soleh n taat pd ibubapa

p/s:adik ko comel

nurul fiyda said...

thanks mas, of cozlah comel cam kakak die..

mns223 said...

ceh nak jugak. :))