19 January 2012

Koleksi Novel Ramlee Awang Murshid

Hai semua,
assalamualaikum,
cmat petang (w/pun dah nak mghrib)

Petang nie fiyda nak cite sal koleksi
Penulis novel killer Malaysia
Ramlie Awang Murshid yang fiyda ader,
tak delah banyak sangat,
tapi adelah..


ade dua yang xde lam gambar nie,
novel nie
 

Adam ade kat umah, satu janji tak tahu kat mana, huhuhu
sape tah pinjam tak pulangkan,
lepas nie tak nak bg pinjam dah..
penat tau beli, then org senang hilangkan...
emo jap..

Dalam banyak2x karya abg Ram,
fiyda paling suka kisah laksaman Sunan,
baca banyak2x kali pun x puas..
semua dah bca tapi dulu bca yang kawan,
sekrang tgah usaha kumpul semua citer laksamana Sunan,
sekarang baru ade 3 nie,


lagi 2 + 1 yang akan kuar time pesta buku nanti..

 

Dah p MPH Alamanda Ngan Mid Valley,
tapi xde jgak, sedeh.. huhuhu
ramai yang suka sebab tu hbis..

koleksi yang full fiyda ada citer Tombiruo nie,


Best jgak citer nie,
terbayang watak-watak lam citer nie..
Ejim & Suraya.. hmmm

novel lain yang fiyda nak ada lam koleksi fiyda,
novel first fiyda baca karya abg Ram,
time tue pinjam kat lib daerah jer,
ungu karmila & hatiku diharajuku

 

dua2x best,
ungu karmila cerite seolah-olah umah berhantu,
dan hatiku diharajuku kisah samurai a.k.a mafia jepun,
best sangat2x..

Hmm, nanti bila dah de umah sendiri,
nak buat satu ruang lib mini,
kat citu leh letak semua koleksi novel nie,
fiyda suka novel karya abg ram nie sebab novel cinta sma je jalan critenyer,
mcam drama melayu & cite hindustan,
klise sangat,
novel abg ram lain dari lain.. huhuhu

Ok lah dah nak maghrib,
Bye/






2 comments:

Anasyg said...

cik FIDA - tahniah buat org sakit hati ^^ terkedu tengok koleksi cik fida - adohai - pasni pos agi pasal review setiap buku plak amacam ? anas da jadi follower ketat da ni - RAM RAM RAM

nurul fiyda said...

hahahha, thanks sudi bca & komen blog fiyda,, review setiap novel?? ok jgak tue? tapi nak kna tggu freelah, skrg tgah bz ngan tesis yg x siap2x.. huhuhu