07 July 2013

Lelaki macam mana??

Assalamulaikum,

ooohooo, sya sgt nerves memikirkn ari esok, huhu
cam no nak gitau bos nk resign,
adoiyai bos fiyda tu tersangatlah baik,
tu yg rase cam tak smpai hati nak resign... huhu
tapi takkan nak lepas peluang yg ternyata lebih baik... huhuhu

Ya Allah, permudahkanlah hari esok.. Amin.

Sejak akhir2x nie kan,
fiyda selalu dpat soklan 
"fiyda nak lelaki/suami yang macamana?"

Soklan nie jika ditanya suatu ketika dulu,
senang jea fiyda leh jawab,
saya nak lelaki yg begini, begini, begini dan begini..
tapi sekarang bila diaju seolan ni,
fiyda kelu, fiyda akn terdiam dan berfikir pnjang..
lelaki yang macamna aku nak tuk jadi suami aku???

Berhari2x fiyda fikir,
actually fiyda nie manusia yg ske berfikir lama.. hehehe
Setelah fikir punyer fikir fiyda akhirnya dapat jawapan..

Sejak fiyda nekad untuk serahkan soal jodoh pada Takdir Allah,
sejak itulah juga fiyda tiada ciri lelaki yg mcamna yg fiyda nak..
fiyda tawakal dan serah 100% pada Allah...

Ensem ke buruk ke,
Kaya ke miskin ke,
kurus ke gemuk ke,
baik ke jahat ke,
tua ke muda ke
bujang ke duda ke,

Fiyda percaya Allah lebih tahu ape yg terbaik 
untuk kehidupan didunia dan diakhirat fiyda..
Lagipun fiyda sedar diri fiyda, family fiyda macamna.. huhu

Bila fiyda nekad nak serahkan jodoh pada Allah,
bukan sebab fiyda kecewa atau serik nak bercinta
tetapi fiyda serik dan rase buang masa untuk bercinta dengan orang yang
belum tentu akan jadi jodoh fiyda.. huhu
fiyda tenang dengan kehidupan sekarang,
kehidupan mencari jalan untuk lebih dekat dengan Allah s.w.t..

xoxox

No comments: