10 February 2011

11 Hari yang sangat bermakna

Dah beberape hari entri nie tergendala..
so malam nie fiyda cuba siapkan jugak,

11 hari yang sangat bermakna ini adlah
bermula dari 27 Jan 2011 hinggalah 7 Feb 2011,
senang cite time cuti rayer cina,
orang lain cuti 9 hari
fiyda up jadi 11..
hehehe..

Alhamdulillah, fiyda berjaya menunaikan niat fiyda
untuk tolong mak dikantin sepanjang cuti tersebut,
banyak peristiwa yang berlaku sepanjang cuti kali nie..

jika di UKM nie fiyda selalu tidur selepas subuh,
tapi demi mak fiyda pagi2x lepas subuh terus bersiap
meredah kesejukkan pagi pergi tolong mak dikantin,
jarak umah fiyda ngan sekolah adalah dalam 5 KM..

Dikantin mcam-macam krenah budak & cikgu fiyda kena layan,
dialog budak yang wajib kena dengar
"kak nak nasi lauk ayam, nak ayam besar"
" Mahalnyer nasi"
kadang-kadang rase cam nak cakap kat diorang,
kalau nak murah suh lah mak masak sendiri..
huhuhu
tapi xlehlah cakap cam tu kat customer...
Sabar jealah..

PENAT,
memang penat sangat,
sampaikan kaki rase cam tak larat dah nak gerak,
mase tulah fiyda pikir,
kalau aku dah rase penat mak ngan adik mesti lagi penat,
yealah mak bangun pergi kantin kul 2,3 pagi..
pergi sorang-sorang lak tu,
kitaorang kul 7 baru sampai sekolah,
mak tak kejut anak die awal2x,
sebab kecian...
lepas tue kul 3 bila semua pekerja dah balik,
pergi beli brang tuk esok lak,
then datang balik kat kantin
sediakan ape yang boleh disediakan dulu,
kul 7,8 baru balik umah..
mestilah mak penatkan..
bukan penat jea, tdo pun tak cukup,
tapi demi mencari rezeki mak tabah..
mak fiyda tue bukan sihat sangat..
kesian mak.

Dek kerana itulah, penat cam ner pun fiyda tolong jugak mak..
apelah sangat penat tolong mak dengan jsa mak pada kitakan,
tanpa mak takde fiyda atas dunia nie...
rindu mak....

Mase fiyda tolong mak kat kantin,
adelah kejadian2x mistik tapi malslah nak citer kat sini,
maybe next time fiyda cite...

Paling fiyda tak leh luper sepanjang fiyda tolong mak adalah
Ustaz gatal... hahhahah (jahatnyer fiydakan)
ustaz nie muda lagi,
tak kahwin lagi pun (rasernyela)
dalam sehari boleh dikatakan 2,3 kalilah jugak dia datang makan
fiyda cakap die gatal sebab
cara die tenung tue
ya allah, boleh buat fiyda cair,
bukan fiyda jer malas semua pompuan boleh cair...
adalah 2,3 kali dier tenung fiyda,
lepas tue kalau die datang fiyda dah tak layan dah,
takot...
takot jatuh hati.. heheheheh
lagi satu die bukan ngan fiyda jer cam tu tapi ngan semua
pompuan die camtu,
lagi satu suka memmuji2x...
adoi, kalau dah namanya lelaki...

kejadian yang tak patot berlaku
tapi berlaku pula adalah
fiyda terbuat air yang manis untuk cikgu.. huhuhu
bukan tak pandai tapi nerves..
dah lah terkejar2x aritu..
orang yang keje bhagian tu datang lambat..
kecian cikgu...

lagi satu, fiyda tersalah bagai air panas kat cikgu..
cikgu tue mitak air suam fiyda tersilap bagi air panas,
kecian cikgu tue..
sakit lidah dier..
( maaf cikgu yer)

sebelas hari tue sanagt bermakna
bagi fiyda,
ader gelak, ada tangisan & gurau senda..
yang paling penting fiyda banyak makan
dan selera sangat makan mase cuti aritu..
sampai berat fiyda naik balik ke 44kg... huhu

klah cukuplah fiyda merepek...
ape2xpun doakan mak fiyda murah rezeki & sihat selalu..
sekarang mesti mak tengah topup tido...
LOV U MOM....

4 comments:

mns223 said...

suka2 hati je bagi nickname ustaz gatal hehe

onni dayu said...

bagusnya ko fiyda...:))
betul 2 apalah kepenatan kita berbanding usaha gigih mak ko cari reseki utk ko dan adik2 ko kan..
nanti citerlah pasal mistik 2...nak jgk tahu...
:)

nurul fiyda said...

mns : ustaz tu memang gatal... semua orang die nak try...

onni : xdelah bagus mana, hehheheh
aku pkir nielah mase nak tolong mak, nanti kalau dah keje dah xde mase nak tolong, kalau dah kahwin lagi2xlah susah nak tolong sebab tanggungjwab kiter dah beralih ke suami kite lak...

SuE said...

gud girll...pagi2 lagi dh bgun tlong kuaga...leh practice tuk kawin skali dah... jasa kuaga mmg sgt byk pda kite yg tgh belajar nie... so, belajar btul2 dan buat mak ko bangga dgn kejayaan ko.. itu hadiah paling bermakna utk dia atas segala pengorbanan dan jasa ibu yang x pernah kenal erti penat atau jemu...