03 November 2013

Di Saat Hatiku DiSentuh

Bismillahirrahmanirrahim,

Dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi Maha Penyayang,

Okay nie posting ke-3 malam nie,
 Malam nie fiyda tergerak nak bercerita
satu pengalaman yang benar2x terjadi pada fiyda,
Fiyda tak pernah cerita kat sape2x lagi,
Nie baru first time nak citer,

Alkisah seperti yang semua tahu sekarang musim hujan,
Pagi hujan tengahri hujan, petang hujan, malam pun hujan.,
Suatu pagi baru-baru nie,
Bangun tido fiyda tersedar hujan sangat lebat,
Hujan tanpa ade tanda nak berhenti berlarutan sampailah pkul 8 pagi,

Untuk makluman kekawan yang tak tahu,
fiyda ulang alik dari umah sewa ke tempat keje naik motor jea,
dengan hujan sebegitu lebat agak mustahil untuk fiyda pergi kerja,
pagi tu hati fiyda tergerak untuk solat dhuha 2 rakaat,
Selesai solat hujan masih lebat,
Then fiyda pergi siap2x pakai tudung,
di saat fiyda pakai tudung lantas fiyda doa dalam hati,
"Ya Allah, hentikanlah hujan seketika, hambamu ingin keluar mencari rezeki yang halal"
Setelah itu aku keluar,
SubhanaAllah segala puji bagi Allah,
Hujan sudah berhenti.. Mentari yang pada mula entah kemana
menyorok dah keluar menerangi bumi..

Pagi tu sepanjang jalan,
Aku menangis, hati aku benar2x tersentuh..
Aku malu dengan Penciptaku, Terlalu kecil diri ini,
Terlalu banyak dosa ku tapi dia masih mendengar doaku,
Subhanallah, Alhamdulillah..
Mungkin ada yang cakap itu hanya kebetulan tapi bagi aku itu adalah satu keajaiban
dari kuasa Allah.
............................................................................
Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahannam dalam keadaan hina - Surah AlMu'min (ayat 60)

..............................................................

Berdoalah, Sesungguhnya Allah itu maha mendengar

Alhamdulillah..

No comments: