24 May 2012

Manusia hipokrit

hai semua,
malam nie fiyda rase terkilan & sedih
sikap segelintir manusia yang hipokrit.
faham2xlah hipokrit tue cam ner erk..


Fiyda tak nak cakap lah sape kat sini,
tak nak cari gaduh,
tak nak jadi mcam budak2x,
fiyda cuma nak meluah rase jer..

fiyda sedar diri fiyda,
tak cantik tak hot tak kaya,
tapi fiyda syukur dengan ape yg fiyda ade,
dan fiyda tak menyusahkan orang..

Fiyda tak tahu kenape mereka macam tu,
fiyda tak amik tahu hal diorg,
fiyda buat hal fiyda sendiri,
mintak tolong or menyusahkan diorg tak pernah rasenye,
tapi kenape mereka mcam tu..

Xperlah,
Tuhan tahu ape yang diorg buat,
ape yg diorg kata,
fiyda tak berdendam tapi
fiyda takkan maaf kan diorg kalu diorg tak minta maaf,
bawaklah sampai dalam kubur ape yg diorg buat,
berdosa dengan ALLAH boleh bertaubatm
berdosa dengan manusia klau tak minta maaf,
meranalah... nauzubillah..

Semoga Aku diberi kekuatan & kesabran tuk mengharungi semua nie,
bersabarlah tuk beberapa minggu nie,
rase cam nak nangis tapi
tak guna membazir air mata tuk org2x seperti merekakan..

Jika korang baca nie & terase,
korang tanyelah hati korang ape salah fiyda pada korang,
cemburu k?
tak payahlah tak ke mana pun ...
btw, thanks korang..

oh yea,
fiyda sedar fiyda de banyak kelemahan,
tak sempurna pun,
tak baik pun..
fiyda xpernah pun nak cakap bf fiyda baik,
die pun manusia biase mcm fiyda,
die cuma istimewa dimata & dihati fiyda jer..
hmmm...



p/s : bersabarlah duhai hati, sesungguhnya sabar itu separuh dari iman...




No comments: