30 November 2011

Dunia Politik bagi Fiyda

Assalamualaikum,
hai semua,
arini tetiba nak tulis entri sal dunia politik,
actually dunia politik pada pandangan fiyda,

fiyda sebenarnya tak suka politik,
tahu kenape??
sebab politik abah selalu xde kat rumah,
sebab politik fiyda dan adik-adik xde mase dengan abah,
pada kesudahannya,
pengorbanan kami adik-adik & abah,
tak dihargai pun oleh orang disekeliling kami.
aahh, xnak cite lebih sal tue!

Yang pasti fiyda xsuka terlibat politik
tapi
fiyda suka amik tahu sal politik,
ape yang jadi?
macamna dia tu mentdbir?
macamna dia layan orang bawah dia...

Hurmm,
sekarang dah umur 22 tahun,
dah boleh mengundi dah pun,
di Terengganu bila seorang remaja umur 21 tahun & belum berkahwin,
diorang semua akan di bagi duit yang di panggil Dana Remaja,
semua remaja berhak dapat duit tu, 
tak kiralah keluarga dia kaya sekalipun.
Tapi fiyda dah 2 tahun tak dapat duit tu,
fiyda tak kisah tak dapat pun,
still dapat hidup xdapat duit tue,
tapi nampaklah macamana politik orang bawah nie macamana,
kalau nak tahu,
jauh disudut hati fiyda,
fiyda teringin nak cantas orang yang berkenaan,
sebab dia tak layak jadi ketua,
totally tak layak!!!
kalau fiyda duduk kg memang fiyda buat something,
tapi sebab fiyda still belajar,
so biarlah dia,
fiyda yakin tak selamanya dia akan duduk kat atas..

Hurmm,
paling fiyda tak suka sal bila orang gaduh sal politik,
tak perlu kot,
sal politik kawan putus kawan,
suami isteri bercerai berai,
adik-beradik begaduh,
jiran tetangga tak btegur sapa..
haish, sempit tol pemikiran manusia zaman sekarang,
bagi fiyda suka hatilah nak sokong mana2x
hak masing2xkan
tak payah nak gaduh-gaduh 
xde faedahnyer pun..

fiyda sokong sape??
erk...
rahsialah...