01 December 2013

Pengalaman Benar - Benar Mengajar

Assalamualaikum,

Hai semua,
semoga sentiasa sihat hendaknya,

Sejak akhir-akhir nie makin ramai teman2x dah mulakan langkah 
ke kehidupan baru, ade yg bertunang ade yg dah kawen,
uwaaa, untunglah.. tumpang gembira :)

Fiyda??
macam nie lah, masih begini..
semua asyik tanya bila? bila? dan bila?
tapi sebelum muncul soalan bila?
mestilah soklan siapa? siapa & siapa?
hahahaha, kalau xde calon cam no nak plih tarikh oii..
adoiyai... xper bgi kawan-kawan dulu..
kite last2x pun xper.. (ayat sedapkan hati) hahaha

Sape tak nak kawen ooi, 
fiyda pun nak kawen cam org lain jgak,
tapi buat masa skrg banyak yg nak kena fikir,
mungkin sebab tulah seru tu tak sampai lagi...
Allah lebih tahu mana yg baik tuk kita kan..

Pengalaman bercinta sebelum nie
banyak mengajar fiyda tentang hakikat kehidupan nie,
3x bercinta dan dua darinya sangat fiyda sayang,
dan harap mereka adalah jodoh fiyda,
Tapi kesudahannya kecudang ditengah jalan,
tapi xde penyesallan sebab semuanya bersebab..
Semoga mereka yang pernah hadir dalam hidup fiyda bahgia
dengan kehidupan mereka sekarg,
Tiada dendam dihati ini, sebab fiyda percaya semuanya ketentuan Allah..

Sekarang even fiyda ade suka kan sesorang,
tapi fiyda lebih pilih tuk pendamkan perasaan tu sendiri,
Kenapa?? 
banyak sebab kenapa fiyda pilih untuk pendamkan rasa tu,
salah satunya sebab dia kawan, kawan yg baik
fiyda tak nak hilang kawan lagi macam sebelum nie..
Fiyda dah lme ske die dan die pernah hilang, fiyda xnk die hilg lagi.. huhu
dan fiyda terfikir apakah die pun rase ape yg fiyda rase?
Then klau die rase ape yg fiyda rase, apakah die jodoh fiyda?
Belum tentu lagikan.. so biarlah ianya kekal sebagai kawan..
Fiyda hepy bila die selalu ade tuk fiyda,
tu dah cukup dah.. 
Fiyda percaya Allah lebih tahu mana yg baik tuk fiyda,
mungkin dia mungkin org lainn.. :)


Fiyda masih berpegang pada kata2x fiyda sebelum nie,
Kalau lepas nie fiyda bercinta lagi,
biarlah ianya selepas ikatan yg sah,
Insyallah.

Doakan fiyda yea kawan2x,
Semoga anda semua pun bahagia sentiasa,
Amin.

Wasalam.
xoxo


No comments: